»

Zaradi pomanjkanja čipov jih bo v avtomobilih pač manj

vir: BBC
Slo-Tech - Ker na trgu avtomobilov še vedno vlada pomanjkanje čipov, zaradi česar so lani posamezni proizvajalci začasno ustavljali proizvodnjo v svojih tovarnah, imajo novi avtomobili čipov, s tem pa tudi funkcij, preprosto manj. Ford je na primer sporočil, da njegovi mestni terenci Explorer ne bodo imeli čipov, ki bi omogočali nadzor klimatske naprave z zadnje klopi in gretja zadnjih sedežev. Manjkajoče čipe bodo kupcem avtomobilov vgradili čez leto dni, kdor pa se jim bo pripravljen odpovedati, bo dobil popust. Ford Explorer je zgolj eden izmed modelov, ki so zaradi pomanjkanja čipov okrnjeni. Model F-150 na primer nima več funkcije za nadzor funkcije start-stop, ki motor ob ustavitvi vozila ugasne. Proizvodnjo so skrčili tudi pri nekaterih drugih modelih.

Podobne težave imajo tudi drugi proizvajalci. BMW je lani iz nekaterih vozil (serije 3, 4 ter Z4, X5, X6 in X7) odstranil zaslone na dotik na razvedrilnem sistemu. Tudi funkcija Parking Assistant, ki bi si morala zapomniti, kako smo...

89 komentarjev

AMD, Intel in Nvidia napovedujejo izvitje iz primeža za leto 2023

Slo-Tech - Že dlje časa pišemo o pomanjkanju čipov, ki hromi različne gospodarske panoge, ne le proizvodnje računalniške opreme, redkeje pa o napovedi, kdaj se bo to obdobje končalo. Napovedi so resda nehvaležne, a vsi trije velikani za prihodnje leto še niso optimistični. AMD, Intel in Nvidia nastavke za sprostitev krča vidijo v letu 2023, torej čez dobro leto dni.

AMD-jev tehnični direktor Mark Papermaster je v nedavnem intervjuju dejal, da bo polprevodniška industrija na nogah spet leta 2023, ko pričakujejo uravnoteženje povpraševanja in ponudbe, s tem pa tudi stabilizacijo cen. Že v drugi polovici prihodnjega leta torej pričakujemo grafične kartice po bolj dosegljivih cenah, kasneje pa še ostale komponente.

Ali se bo to res zgodilo, Intelov izvršni direktor Pat Gelsinger sicer ne. Že pred meseci je ocenil, da bo pomanjkanje vztrajalo nekaj let. Medtem Nvidiin izvršni direktor Jensen Huang dodaja, da bo prihodnje leto povpraševanje še vedno močno presegalo ponudbo, izboljšanje pa...

46 komentarjev

Ker ni čipov, Volkswagen in Opel ustavila nekatere tovarne

Slo-Tech - Opel je sporočil, da bo zaradi pomanjkanja polprevodnikov ustavil proizvodnjo v tovarni v Eisenachu. Kako dolgo bo ustavitev trajala, je odvisno od dogajanja na trgu elektronskih čipov, upajo pa na ponoven zagon na začetku prihodnjega leta. Poleg pomanjkanja čipov je sekundarni razlog še pomanjkanje delovne sile zaradi covida.

Novica je presenetila tudi zaposlene, ki so imeli dva dni pred objavo sestanek z upravo, kjer morebitnega zaprtja niso niti omenili. V drugi tovarni v Franciji, ki prav tako proizvaja hibridna vozila, ne bodo ustavljali proizvodnje, kar dodatno jezi zaposlene. Medtem ko bo 1300 zaposlenih v Nemčiji na čakanju, bodo v francoski tovarni nekoliko povečali proizvodnjo.

Težave pestijo celotno avtomobilsko industrijo. Gigant Volkswagen je sporočil, da bo za pol drugi teden ustavil proizvodnjo v Wolfsburgu. Na čakanje bodo poslali 20.000 zaposlenih. Razlog je takisto pomanjkanje polprevodnikov, ki je dosegle nepredstavljive razsežnosti, so sporočili iz Volkswagna....

80 komentarjev

Zaradi pomanjkanja čipov General Motors ustavil šest tovarn, v dveh zmanjšal proizvodnjo

Slo-Tech - Ameriški proizvajalec vozil General Motors je sporočil, da bo moral še povečati število tovarn, ki bodo zaradi pomanjkanja čipov prisilno zaustavljene. Na trgu polprevodniških čipov vlada hudo pomanjkanje čipov, v katerem so proizvajalci avtomobilov še posebej prizadeti, ker so sredi minulega leta množično odpovedovali pogodbe, ko je prodaja vozil padla. Sedaj pa so zadnji v čakalnih vrstah že tako preobremenjenih tovarn čipov. Ker so moderni avtomobili bogato posejani z elektroniko, pomanjkanje čipov pomeni, da vozil ni možno proizvesti. V povprečnem vozilu je od 500 do 1500 čipov, odvisno od opreme.

V ponedeljek bo General Motors za dva tedna ustavil tovarno v Tennesseeju, kjer proizvajajo Cadillac XT5, Cadillac XT6 in GMC Acadia. Tovarno v Lansingu, kjer proizvajajo Chevrolet Traverse in Buick Enclave, bodo ustavili teden dni pozneje, predvidoma za en teden. V tovarni Mehiki pa bodo tedaj prenehali proizvajati model Chevrolet Blazer, medtem ko bo proizvodnja Chevrolet Equinox...

86 komentarjev

Pomanjkanje čipov bo trajalo še celo leto

Bloomberg - Pomanjkanje čipov, zaradi katerega bodo celo odpadle vsakoletne pocenitve proizvodnega procesa, naj bi trajalo vsaj do konca leta, napovedujejo analitiki. Chris Richard iz Deloitta pojasnjuje, da umiritev razmer resda pričakujejo do konca leta, a leta 2008 ob finančni krizi je trajalo nekaj let, da se je sistem ponovno utekel. To pot so težave večplastne.

Na eni strani je povpraševanje močno poraslo zaradi več dela in zabavanja od doma, po drugi strani pa je epidemija najprej pretrgala distribucijske verige, kasneje pa so dodatne udarce prizadejali mraz v Teksasu, suša na Tajvanu in požari na Japonskem. Težave niso le v proizvodnji čipov, temveč tudi v dosegljivosti silicijevih rezin in substratov za pakiranje čipov.

Najbolj so se ušteli proizvajalci avtomobilov, ki so lani spomladi množično odpovedovali pogodbe, ko je proizvodnja avtomobilov padla, po stabilizaciji povpraševanja jeseni pa so želeli nazaj. Proizvajalci čipov so jih tedaj postavili na konec vrste, ker so vmes...

12 komentarjev

Zaradi pomanjkanja silicijevih čipov zastoji pri proizvodnji avtomobilov

Reuters - Proizvajalci avtomobilov imajo veliko težavo, zaradi katere ponekod tekoči trakovi stojijo ali se vsaj premikajo bistveno počasneje. Silicijevih čipov (SoC), ki so potrebni za moderne asistenčne in razvedrilne sisteme, ni dovolj. Proizvodnja avtomobilov se je po porastu povpraševanja, ki je sledilo koncu prvega vala epidemije, hitro povečala, a dobave čipov temu ne morejo slediti. Zagato Nemci, Američani in Japonci rešujejo na najvišji ravni.

TSMC je eden največjih proizvajalcev čipov, ki je glavni dobavitelj za številne proizvajalce avtomobilov. V normalnih časih, torej na začetku leta 2020, je štiri odstotke proizvodnih kapacitet namenjal za avtomobilske čipe. Ko je prodaja vozil ob izbruhu epidemije strmoglavila, so proizvajalci vozil množično odpovedovali pogodbe. V drugem četrtletju je proizvodnja čipov za avtomobile padla za 13 odstotkov, v sledeč pa še za dodatnih 23 odstotkov. V četrtem kvartalu je potem proizvodnja zrasla za 27 odstotkov, a to je še vedno manj kot v...

24 komentarjev